Novogodišnje želje jugoslovenske omladine: Čemu se vesele, od čega strahuju, šta žele u 1967...

Decembar 1966: Praznična kupovina povećala je tiraže ploča domaće zabavne muzike - najtraženije singlice su "Tamara" Arsena Dedića, "Neženja" Slavka Perovića, "Nemoj se ženiti" Ljubomira Milića, "Krčma na putu za Tenesi" Dijega Varagića, "Suze liju plave oči" Ivice Šerfezija, "Neću tebe" Olivere Vučo, "Grk Zorba" Anice Zubović, "Viva Marija" Đorđija Peruzovića... Sve će se ove ploče vrteti na novogodišnjim žurkama, a većina tih pevača pojaviće se i u novogodišnjem programu koji za gledaoce širom Jugoslavije ovaj put priprema Televizija Zagreb - biće to prilika da ljubitelji sedenja ispred malog ekrana osete kako je to kada se program ne završava odmah posle Dnevnika u 22 časa, već traje sve do 2 iza ponoći! Novogodišnja zabava počeće u 20:30 šaljivom TV igrom Ivana Mikasa "Karta za Rio" (glume: Mirko Vojković, Ivo Šubić, Branko Bonači, Zvonimir Strmac... ), zatim sledi emisija ozbiljne muzike "Novogodišnja čarolija" (voditelj: glumica Božena Kraljeva), pa sat vremena varoških i narodnih pesama pod nazivom "Popevke sam slagal" (pevaju: Mile Bogdanović, Vera Svoboda, Dušan Dančuo, Toni Kljaković... ), a "udarna stvar" biće "TV magazin" nezamenljivog Antona Martija - voditeljka Helga Vlahović najavljivaće redom: Zdenku Vučković, Gabi Novak, Arsena Dedića, Vladu Štefančića, Nelu Eržišnik, kvartet "4M", kvartet "Studio"... A prvog januara, tradicionalno (i nakon pola veka!) tačno u podne: Novogodišni koncert iz Beča, a oko pola dva - skijaški skokovi iz Garmiša... Za vreme praznika listaće se i popularni omladinski magazin Plavi vjesnik, koji je u svom najnovijem broju doneo rezultate "Velike novogodišnje ankete". Naime, čitaoci iz cele Jugoslavije pisali su "Plavcu" o tome čemu se vesele, od čega strahuju i šta žele u nastupajućoj 1967. godini...     


"Najveća želja mi je da na lutriji ili bilo kako dobijem mnogo, mnogo knjiga, jer moj hobi je čitanje, a željela bih da i moji ljubimci Rolling Stonesi kojom srećom zalutaju u Jugoslaviju. Od čega strahujem? Jao, samo da ne dođu Beatlesi - Nena Nikolić, Slavonska Požega"


Velika novogodišnja anketa 





Čemu se veseliš?



- Veselim se što ću konačno imati 19 godina i što mi mama više neće moći govoriti »Ti si još dijete« - Milutin Bajcev, Ratkovo, Bačka.

Željela bih da dobijem bebu koja se može češljati! - Dubravka Jug, Rijeka.

U 67. godini najviše se veselim uređenju nove kino-dvorane u našem selu - Ivica Miling, Nova Bubovica kraj Podravske Slatine. 

Novim istraživanjima kozmonauta u svemiru - Marijan Šćuri, VIII-a osnovne škole Rasinja.

Ima već dvije godine kako se dopisujem s jednom divnom djevojkom iz dalekog Sibira. Obećala je da će me na ljeto posjetiti. Već sada se veselim našem sastanku i zajedničkim danima Ankica Majnarić, uč. III-d Matematsko-fizičke gimnazije, Zagreb.

Da mi mama poslije operacije što prije ozdravi - Dušica AntićBorovo, uč. IV-a raz. osnovne škole.

Veselim se što me čeka poziv za JNA. Trebalo je da ove godine odem u Armiju, ali sam nenadano dospio u bolnicu. Zato sad nestrpljivo čekam taj dan - Vladimir Smiljanić (19), Pitomača.

Drugovi, ja se veselim što ću u 67. godini ići na Jadransko more - Franjo PuriIvankovo kod Vinkovaca.

U novoj 67. godini veselim se našem uspjehu na polju beat muzike s našim VIS-om - Damir Jeličić, Zagreb, VIII-c razred.

Prilici da iskažem ljubav svojoj djevojci. A ono, ako baš ništa drugo, prilika da je poljubim - Nenad MećavaZagreb, II-a razred gimnazije.

U 67. se veselim novih dogodkov s sošolci in prijatelji - Iztok Koritnik, Trbovlje, Kešetovo 15a.

Mojih osamnaest godina - i svemu što će one donijeti - Stanislava Pešić, Zemun, Gimnazija III.

U 67. se veselim mnogo čemu. Na primjer: ljetnom raspustu, jer ga prošle godine nisam imao. Spremao sam se i dva puta polagao prijemni ispit za gimnaziju (položio sam) Branislav Morača, Banja Luka.


Veselim se životu - Mirjana Sadolovič, VIII raz. osnovne škole Bratstvo i jedinstvo, Kotor Varoš.

U 67. veselim se napredovanju u džudo sportu - Edvard Ferme, Velenje.


Od čega strahuješ?



Od polugodišta koje dolazi, nakon varljivog predaha između profesorske defanzive i đačke ofanzive Maja Knoll, Zagreb.

Da ne dobim »topa«! - Mišo Komazec (15), Zagreb.

U 67. strahujem pred trećim svjetskim ratom - Branka Šijan, »V. Nazor«, Krnica, VIII raz.

U 67. strahujem da mi se ne ostvari ona kazna kojom mi je zaprijetio jedan dečkić - Danica Trupeljak,  Sesvete Zagreb, VI-b.

Pred raspadanjem VIS-a Beatles - Miran CarKraljevica, osn. škola VII-a.

Strahujem pred novogodišnjim programom na TV - Davor Šverko, Pula.

Strahujem od pojave njemačkog militarizma i nacizma - Rista Golubovski, Beograd, uč. tehničke škole MTSC, IV razred.

Jao, samo da ne dođu Beatlesi! - Nena Nikolić, Slavonska Požega.

Hm... Ni pred čim. Ili možda pred neuspjehom u školi? Da, možda pred tim - Jarmila Hrnčiar, 1b, gimnazija Bački Petrovac.

Da ne bude kijamet (smak svijeta) kao što se mnogo priča u mome kraju - Omer Kličić, Bihać.

Strahujem od - viška radne snage - Margareta Marinić, Bjelovar.

Plašim se da mi u »Plavcu« ne izađe strip što sam ga bio poslao u redakciju!Milan Kljajin, učenik, Sremska Mitrovica.

Strahujem pri pomisli da neću moći dobiti radno mjesto - Živko Živković, V.P. 4290, Požarevac.

Bojim se da beat muzika ne dođe do ruba propasti! - Milan Đurić, VIIIc, Bugojno

Strahujem da se neću moći upisati u željenu (tehničku) školu - Zdravko Injac, VIII raz. Kikinda.


Što želiš u 1967?



Želim hokejke! - Valter Rudman (16), Zagreb.

Putovanje auto-stopom po Evropi, logorovanje u raznim dijelovima Jugoslavije! - Branka Tibljaš (16), Zagreb.

- Da se negdje zaposlim! - Marijan Ščuri, osn. škola Rasinja VIII-a.

Želim postići što bolji uspjeh na maturi, upisati se na studij i to da mi neki časopis objavljuje pjesme - Franjo Kuten, gimnazija u Vrbovcu, IV b.

Želim da se jedna ličnost pokaje za ono što je učinila - Danica Trupeljak, Hruščica.

Da naslijedim od tetke iz Amerike hrpu dolara; povela bih sve svoje poznanike na izlet u Rio de Janeiro i na Copacabanu - Vera Tešinić, analitičar, Zenica.

Da dobijem vojnu ispravu s dobrim karakteristikama - vojnik Tomo Pejić, VP 1742/2 Otočac, Lika.

Jedina moja želja u 67. god. je da me prime kao đaka u vojnu vazduhoplovnu akademiju - Jadranka Blašković, Ogulin, škola R. Janjanin, VIII-a razred.

Želim da mi se ostvari davna želja da dobijem novu sobu i gitaru, i da dođu Beatlesi u Pulu - Davor Šverko, (11), V-a razred, Pula.

Prva želja mi je u 1967. godini opstanak u školi, zatim pojačalo za električnu gitaru, prestanak rata u Vijetnamu i druge manje nevažne sitnice Mladen Duplančić, Split

- Najveća želja mi je da na lutriji ili bilo kako dobijem mnogo, mnogo knjiga, jer moj hobi je čitanje, a željela bih da i moji ljubimci »Rolling Stonesi« kojom srećom zalutaju u Jugoslaviju - Nena Nikolić, Slavonska Požega.


Želim prijatelja, koji će me razumjeti i koji će biti iskren. Željela bih da ga konačno nađem - Davorka Petričić, Zadar, gimnazija pedagoškog smjera.

Želim da Vijetnam dobije nezavisnost. Da prestane trka u nuklearnom naoružanju, da prestanu nuklearne (probne) eksplozije, da se naučnici svih zemalja udruže i osvoje kozmos, da prestane trka u osvajanju Mjeseca radi strategijskog položaja, da omladina svijeta živi bez strepnje - Branislav Morača, Banja Luka.

Želio bih da mi se u 67. ostvari dugo očekivani sastanak s djevojkom iz Niša s kojom se dopisujem - Željko Radek, Varaždin.

- Želim da što bolje uspije privredna reforma - Filipinka Madžar, VII razred škole »Narodnih heroja« Knin.

- Željela bih da otputujem u Brčko za vreme raspusta - Verica Latinkić, Baranda, Banat.

Želim da u 67. mome tati (prosvjetnom radniku) povise plaću - Hrvoje Dugonjić, osnovna škola Blato na Korčuli.

Da mi tata kupi »Colibri«! - Bogdan Jović, I. razred gimnazije, Subotica.

Da naš nogometni klub iz Skopskog podsaveza uđe u Republičku ligu - Vele Simenovski, student, Skopje.

(Plavi vjesnik, decembar 1966.)


Podržite Yugopapir na Fejsbuku :-)