Miodrag Necić je Gari Garinča, sarajevski "rokenrol djedica": Izbacio sam Bebeka iz školskog hora




Željko Bebek je moj bivši učenik. Jednom prilikom, kada smo se našli u restoranu Televizije Sarajevo, za vrijeme pauze nekog snimanja, Željko je skočio sa stolice, prišao mi i zagrlio me: "Zdravo, moj profo!". Članovi "Bijelog dugmeta" uzviknuli su: "Je li to taj profesor što je rekao da ne znaš da pjevaš i izbacio te iz hora?" 

Jun 1985: Prije nekoliko mjeseci malo je ko bio čuo za "Gari Garinču". A onda je Garinča došao na male ekrane. Uz to, ni manje ni više, pa na "Hit meseca", u vrh top-liste. Pjevao je pjesmu "Negacija". Pjevao je Gari Garinča, pjevao je "Gari Garinča". Jedno je umjetničko ime soliste mlade sarajevske rok-grupe, drugo je ime te iste grupe.



Solista ima više od - šezdeset godina, četrdeset godina rada i sedam godina penzije, a zove se Miodrag Necić

Sa njim nastupa i njegova supruga Milica Sekulić

Žive u Sarajevu, u jednosobnom stanu, a najdraži su im gosti njihove kolege iz grupe koji bi im mogli biti unuci: Saša Strunjaš (gitara), Srđan Jevđević (bubnjevi i vokal), Miško Stanišić (klavijature), Nedim Hadžimazić (bas), Dino Muzur (ritam-mašina) i Nenad Štrbac (vokal i šef grupe).

Što se tiče Miodraga Necića, on je još ranije dospio u javnost u rok-grupi "Bonton baya", a mnogima je poznat kao profesor muzičkog.




U njegovoj muzičkoj biografiji stoji da je bio dirigent hora Prve proleterske, izdao zbirku partizanskih pjesama i album od 60 kola, i dobitnik je republičke estradne nagrade.

To se, na žalost, manje zna, a na nama je da to istaknemo.

Necićeva vitalnost i neobičan angažman u rok-grupi ipak nas opredjeljuju da više razgovaramo o njegovom muzičkom djelovanju danas.

- Stalno se osjećate mladim?

- Uvijek!

- Kako?

- Zato što se družim sa mladima i sa muzikom. A s kim si - takav si.

- Za vas nije novo da se družite i sa rok-muzikom.

- To je normalno, jer sam savremen. Ništa mi nije nepoznato, a specijalno muzika.


Uzbuđeni direktor



- Otkuda ovo ime Gari Garinča?

- Moji mladi drugovi su mi dali to ime. To su, zapravo, dva imena poznatih ličnosti. Gari je po glumcu Kuperu na koga sam ličio kada sam bio mlad, a Garinča po čuvenom fudbaleru, jer sam i ja nekad igrao nogomet.

- Popularnost je, najviše, stekla pjesma "Negacija"!

- Ona je posvećena meni i supruzi. Najviše nam se dopala.

- Kako reaguju na sve to vaši vršnjaci?

- Moje kolege iz prosvjete oduševljava moja vitalnost. Ali, imao sam jedan simpatičan susret sa direktorom jedne sarajevske škole. On me je sreo na ulici i vidjevši me, ali na drugoj strani, dao mi je znak rukom da pređem.

Ja sam mu pokazao da je crveno svjetlo, a on je, pogledavši lijevo-desno, pretrčao ulicu i zadihanim glasom me upitao: 

"Da li ti ono skakućeš sa mladima i rokćeš na televiziji?" 

Valjda mu ovo rokćeš dođe od roka?... 

Kada sam mu rekao da sam to ja, onda me je grubo upitao: 

"U kojoj školi radiš?" 

Ja mu kažem da sam u penziji, a on onda smireno završi: 

"Onda i dalje skakući"...

- Sigurno ima još anegdota.

Željko Bebek je moj bivši učenik. Jednom prilikom, kada smo se našli u restoranu Televizije Sarajevo, za vrijeme pauze nekog snimanja, Željko je skočio sa stolice, prišao mi i zagrlio me:

- Zdravo, moj profo!

Članovi "Bijelog dugmeta" uzviknuli su:

- Je li to taj profesor što je rekao da ne znaš da pjevaš i izbacio te iz hora?

Ja sam tada digao dva prsta i zamolio ih za jednu ispravku, rekavši:

- Tačno je da sam ga izbacio iz hora. Ali ne zato što nije znao da pjeva, nego zato što je za vrijeme pjevanja štipao curice.


Joga i dijeta



- Šta ste radili prije nego što ste prešli u rokere?

- Bio sam muzički pedagog i savjesno sam obavljao tu svoju dužnost. Do podne sam imao redovnu nastavu, a popodne hor, orkestar, soliste... Tako nisam imao mogućnosti da se bavim ovim sadašnjim poslom.

- Da ste tada imali vremena, da li biste, možda, postali prvi domaći rok-pjevač?

- Da sam ranije to mogao, što sam sada u "mladim danima" uspio, uspio bih i tada. Ali, i prije sam imao uspjeha u radu, jer sam sa horom, orkestrom i solistima osvajao prva mjesta u regiji, Republici...

Nemam dovoljno novaca da oko pedeset dobijenih diploma uramim, kao ni prostora u stanu da ih stavim na zidove.

- Da li ste vi najstariji najmlađi roker na svijetu?

Po godinama se smatram najstarijim rok-muzičarem na svijetu. Ali, po svojoj vitalnosti osjećam se kao pubertetlija... 

Sve to zahvaljujući joga-vježbama, mirnom životu i dijetalnoj hrani.

- Da li ste u mladosti imali neki porok?

- Nikada u životu nisam pio alkohol niti pušio. Čak ni kafu ne pijem. Ali sam puno volio... slatke stvari.

- Slatke stvari?

- Možda biste ih mogli staviti pod navodnike... Šalim se. Zbog toga sam vjerovatno dobio povišen šećer.

- Ko su vaši idoli?

- Moj idol je svaka dobra muzika, svaki dobar muzičar i... sve što spada u slatke stvari... Ha, ha, ha.


Podmlađivanje psihe



- Družite se sa mladima. Šta o njima mislite?

- O mladima imam divno mišljenje. Oni me vode u vedar i veseo život. Družeći se sa njima ja se relaksiram, oduševljavam i dani mi lete kao sekunde. Otkada sam u penziji nemam slobodnog vremena.

- Vaš izum je i jedan muzički instrument.

- On se zove blok-flauta De... Do sada su učenici nižih razreda osmogodišnje škole mogli da pjevaju samo po sluhu svoje drage pjesmice. Međutim, pomoću ove flaute mogu, bez nota i notne teorije, samo pomoću tri broja i tri prsta lijeve i desne ruke, da sviraju sve te drage melodije.

- Imate li neku poruku, posebno starijima?

- Mojim vršnjacima preporučujem da se druže sa mladima, muzikom i veseljem. To relaksira, to podmlađuje psihu i organizam. Zaboraviće na godine, starost i bolest!

- Kakve su vaše ambicije, kuda se one dalje kreću?

- Ima ih mnogo. Pa, tek sam počeo! 

Razgovarao: Branko Vlačić, snimio: Rikard Larma, obrada: Yugopapir (Ven, jun 1985.)



Podržite Yugopapir na društvenim mrežama :-)